Archiv » Canisterapie - "Psí řeč" - Školáčci čtvrtek

Ve čtvrteční výtvarce se děti učily "psí řeč" :)
Na začátku hodiny se psí holky dětem předvedly a ukázaly jim nové povely. Pak jsme si povídali o tom, jak vypadá neštvaný pes. Ukazovala jsem dětem obrázky a vše nám názorně předváděla Pancha. Naštvaný pes, který nám naznačuje, že se mu něco nelíbí a je připravený kousnout, nám dává vždy signály. Má vyceněné horní zuby (ohrnuté horní pysky), uši má často stažené dozadu, ocas napřímený, tělo ztuhlé, na hřbetě mu stojí chlupy a hrozivě vrčí. Povídali jsme si s dětmi co dělat v situaci, kdy takového psa potkáme (neutíkat a nekřičet je základ...). Pak jsme si ukazovali, jak vypadá spokojený a veselý pes, podřízený pes, smutný a vystrašený pes atd. Děti pak kreslily dva pejsky, jednoho spokojeného a jednoho naštvaného. Obrázky jsme  vystříhli a nalepili na společný papír dohromady s ostatními psíky. Obrázky mohou sloužit jako vzdělávací tabule pro lidi, kteří to neznají :)
Na konci hodiny dávaly děti pejskům povely "Dej pac" a "Veverka". Také jim zkoušely navlíkat obojky, vodítka a náhubek.

Cílem hodiny bylo naučit děti, že pes který vrčí, cení zuby atd. je nebezpečný a není dobré se k němu přibližovat, naopak by se od něj měly v klidu a tichosti vzdálit. Dále bylo cílem zmapovat znalosti a zkušenosti (negativní, pozitivní) dětí se psy. Doplnění zásad zodpovědného přístupu ke zvířeti, preventivních pravidel chování v rizikových situacích i při běžných denních aktivitách. Názorná demonstrace různých situací, preventivních opatření, bezpečného chování a protektivní (ochranné) polohy dítěte při útoku psa (poloha želvy). Ta se hodí v případě, kdy se na dítě pes rozběhne a není možnost ústupu, či jiné ochrany.
 


© 2018 KACCA(Mgr. Kateřina Klímková) | code by pr0ch0r | Loadtime: 0,136581s