Canis. deníček 2009 » Psí řeč + prevence úrazů způsobených psem

18.11.2009
Středa- Pastelka
1 hod.

  • šest dětí (Radka se sestrou Hankou, Šimon Š., Šimon P., Ondra, Matyáš)
  • povídali jsme si o "psí řeči". Jak se máme chovat k cizím psům jsme probírali minule. Pak jsem dětem na psech a na obrázcích ukazovala jak vypadá rozzuřený, naštvaný pes a jak vypadá spokojený, přátelský pes. Před vlastním kousnutím či útokem nás pes upozorňuje, že se mu něco nelíbí například vrčí, cení zuby, má zježený hřbet, také postavení uší a ocasu nám mnohé napoví. Dětem jsem vysvětlovala, že když jim pes dává tyhle signály, nesmí na něj šahata v případě útoku nesmí utíkat, ale lehnout si na zem a zaujmout tzv. protektivní polohu "Želvy".
  • dále jsme si ukazovali, jak vypadá dominantní či submisivní pes. Dětem jsem vysvětlila, proč pejsci venku značkují a proč si navzájem očichávají zadečky. Také jsem dětem vysvětlila v jakých situacích nesmí na psy šahat (při jídle, odpočinku, hlídání hračky atd.). Nesmí také cizí psy hladit po hlavě, či si nad ně stoupat, nebo se na nich dokonce vozit.
  • kdo pak chtěl, mohl se s pejskama pomazlit, dát jim nějaký povela a piškotek. Také jsme si pak zahráli nějaké hry s pejskama, jako je "Piškotovaná" či "Tunel".
  • výtvarná činnost -Děti kreslily dva obrázky. Jedhoho psa, který je naštvaný a druhého spokojeného, kamarádského psa. Pak jsme obrázky vystříhli a nalepili na dva velké papíry, podle psů.

- do této hodiny přišla i sestra Radky Hanička (asi 10 let), o které mi maminka říkala, že se z neznámého důvodu bojí psů. Hanka se psy nemá žádnou špatnou zkušenost, alespoň si ji tedy nepamatuje. Hanka na začátku hodiny nechtěla ani vejít do třídy, ikdyž byly fenky uvázané a nemohli k ní přijít. Pak si sedla alespoň na židli, ale hned u dveří. Následovala náplň hodiny. Potom jsem psy vzala k dětem na koberec. Stále jsem je raději držela na místě a nenechávala jsem je pobíhat volně po místnosti, což jindy dělají a s dětmi se mazlí. Děti se na koberci k fenkám hned vhly a hladily je. Pak se osmnělila i Hanka a za chvíli se s nima mazlila jako ostatní, tedy velmi intenzivně. Nechala si olízal ruku atd. Pak jsem dala dětem pamlsky, kterými fenky krmily a dávaly jim u toho různé povely (hlavně "Veverka" a Dej pac). Hanka se všeho nadšeně účastnila a nakonci hodiny si zkusila dát Panche i náhubek a vodítko. Vše zvládla skvěle a během jedné hodiny udělala veliký skok :)

 

 


© 2018 KACCA(Mgr. Kateřina Klímková) | code by pr0ch0r | Loadtime: 0,045346s